9 Jul 2012

Raihanna Mengalami Kerugian Besar

 
                    Rihanna mengalami kerugian besar

8 JUL - Kerugian jutaan ringgit yang terpaksa ditanggung sejak tahun 2005 telah menyebabkan penyanyi Pop Raihanna bertekad untuk menyaman akauntan yang pernah pernah menguruskan kewangan beliau dahulu.

Menurut tuntutan yang difailkan di Mahkamah Persekutuan Manhattan,Raihanna,atau nama sebenarnya Robin Fenty menyatakan bahawa wang beliau yang dimiliki dari "Last Girl On Earth Tour" pada tahun 2009 telah disalah urus oleh para akauntan sehingga menyebabkan beliau mengalami kerugian wang yang sangat banyak.

Penyanyi "what's my name?" ini turut menuduh firma perakaunan "Berdon LLP", selaku defendan dalam tidak mengendalikan pulangan cukai dan royalti lagu dengan betul,menyebabkan akaun beliau terpaksa diaudit oleh IRS.

Walaupun telah mengaut jumlah wang yang sangat banyak hasil daripada kerjaya dalam bidang muzik,namun Raihanna hanya mengaut keuntungan sebanyak 6 peratus daripada jumlah keseluruhan untung yang didapati dalam tahun 2007 hingga 2010 manakala pihak yang menguruskan kewangan beliau mengambil untung komisyen sebanyak 22 peratus,lantas meningkatkan kesangsian beliau terhadap pihak berkenaan.

Selain daripada pelanggaran kontrak dan kecuaian,tuntutan mahkamah yang difailkan Raihanna juga mengandungi tuduhan pecah amanah dan keuntungan tidak adil.

No comments:

Post a Comment